PARTYINFO
ULTIMA - OLD SCHOOL SOUND EDITION
Datum konání: |
24.01.2009 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
DJs: |
Agent (kne´deep), Pavel Krejdl (techno.cz), Aiffel (aiffel records), Skipworker2nd stage - Fun (elemental rec.) & Sanny (techno.cz) |
Popis: |
start 22:00, vstup do 23:00 100 czk, poté 150 czk |
2 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Ultima - Old School Sound Edition
Ahoj! Co tě napadne jako první ve spojení techno a old school sound edition?
Skipworker: Nejlepší éru techna, dobu kdy techno mělo smysl. Roky 1990-2006 – v tomhle období techno bylo přínosem v taneční hudbě. Dnes je techno bohužel jen další styl držící se díky nadšencům a lidem, kteří technu obětovali život nebo aspoň jeho kus a to navzdory tomu, že už nedává světu „nový“ zvuk, ale opakuje se vše možné v různých kombinacích pořád dokola.
Aiffel: Detroit
Možnosti djingu se od začátků stále rozšiřují, technicky především, co by se podle tebe nemělo měnit, aby tím naopak djing neutrpěl?
Skipworker: Důležitý je výsledek, takže pomocí čeho se toho dosáhne je podle mě jedno. Nevadí mi použití formátu MP3.
Aiffel: Gramofon dal základy vzniku djingu a byl bych rád, kdyby stále byl synonymem pro tento obor !
Když mluvíme o old schoolu, znamená to, že do budoucna hledáme něco nového, nový pojem (jako Derrick May se svým HiTech Soul) nebo zvuk? Co je techno dnes?
Skipworker: Techno je dnes snůškou všeho toho, co už bylo vymyšleno. Nevěřím ve znovuzrození techna v rozměru, který tady byl na svém vrcholu kolem milénia. Všechno, co bude prezentováno jako „nový zvuk techna“ už nemusí být nebo dokonce podle mne vážně nebude techno.
Aiffel: Nejsem techno-specialista, ale je to hlavně o zvuku.
Máte tip na old school album, mix, který nelze přejít s mlčením?
Skipworker: Dave Clarke – Archive One (BUSH 1996) a Jeff Mills – The Art Of Connecting (Next Era)
Aiffel: Jeff Mills - Kat Moda Ep (track The Bells)
Aktivní old school persona na techno scéně? U nás a jinde – proč? . )
Skipworker: Venku – Jeff Mills, Dave Clarke – byli u zrodu, měli a mají svůj zvuk a vydali mraky dobrých desek i remixů. U nás – Agent a Pavel Krejdl a pokud lze do domácích počítat i Slovensko pak samozřejmě Toky, Dalo a Tibor. Agent a Krejdl mají respekt za výdrž a snahu držet v povědomí techno jako hudební a životní styl, slovenští dj´s pak pro to samé plus skvělé desky a přínos hudební produkci obecně.
Aiffel: Jeff Mills (jinde) - u nás viz další otázka
Největší old school naší pop-politické scény?
Skipworker: Trapný scény a komentáře kolem Czechtecu a zmatenosti médií kolem této kultury.
Aiffel: Pavel Krejdl... ???
Vzpomeneš si na nějakou starší desku , která neobstála před zubem času? :)
Skipworker: Je jich hned několik – jedna z desek kompilace In Order To Dance (R&S 1993) – tady nejde ani tak o opotřebení jako o fakt, že mi jednu z pěti desek kompilace někdo ukradl a protože jde o raritu, je téměř nemožní ji sehnat zpět. To samé se mi stalo i u kompilace Colin Dále – Mutant Disco (1996). Co se týká opotřebení tak například Leftfield – Afro Left E.P. už je skoro nehratelná … bohužel ..
Aiffel: Někdy mě připadalo, že těch desek jsou mraky. Za ta léta se hodně změnilo a dnešní příznivci jsou určitě více IN. Pamatuji se, když jsem v roce 1992 pustil Kenny Larkina a během chvíle jsem byl jediný, kdo si to užíval.
Další díl Ultimy v Roxy vás nechá v „Old school sound“ edici zavzpomínat na staré dobré hutné časy. Hosty sobotního mejdanu totiž budou nestoři domácí techno scény, kteří vám svými sety naznačí, jak to všechno bylo – je – a bude ;) Vedle rezidenta dj Agenta to budou jeho hosté ve složení Pavel Krejdl, Aiffel a Skipworker. Posledních dvou jsme se v sedmi otázkách zeptali, jak celý ten vývoj techna vidí oni ze svého pohledu. Old schoolově bude laděn také chill out pod taktovkou dvojice Fun & Sanny. Vstup do 23h za stovku, poté za 150czk. Uvádí Roxy promotion.
Skipworker: Nejlepší éru techna, dobu kdy techno mělo smysl. Roky 1990-2006 – v tomhle období techno bylo přínosem v taneční hudbě. Dnes je techno bohužel jen další styl držící se díky nadšencům a lidem, kteří technu obětovali život nebo aspoň jeho kus a to navzdory tomu, že už nedává světu „nový“ zvuk, ale opakuje se vše možné v různých kombinacích pořád dokola.
Aiffel: Detroit
Možnosti djingu se od začátků stále rozšiřují, technicky především, co by se podle tebe nemělo měnit, aby tím naopak djing neutrpěl?
Skipworker: Důležitý je výsledek, takže pomocí čeho se toho dosáhne je podle mě jedno. Nevadí mi použití formátu MP3.
Aiffel: Gramofon dal základy vzniku djingu a byl bych rád, kdyby stále byl synonymem pro tento obor !
Když mluvíme o old schoolu, znamená to, že do budoucna hledáme něco nového, nový pojem (jako Derrick May se svým HiTech Soul) nebo zvuk? Co je techno dnes?
Skipworker: Techno je dnes snůškou všeho toho, co už bylo vymyšleno. Nevěřím ve znovuzrození techna v rozměru, který tady byl na svém vrcholu kolem milénia. Všechno, co bude prezentováno jako „nový zvuk techna“ už nemusí být nebo dokonce podle mne vážně nebude techno.
Aiffel: Nejsem techno-specialista, ale je to hlavně o zvuku.
Máte tip na old school album, mix, který nelze přejít s mlčením?
Skipworker: Dave Clarke – Archive One (BUSH 1996) a Jeff Mills – The Art Of Connecting (Next Era)
Aiffel: Jeff Mills - Kat Moda Ep (track The Bells)
Aktivní old school persona na techno scéně? U nás a jinde – proč? . )
Skipworker: Venku – Jeff Mills, Dave Clarke – byli u zrodu, měli a mají svůj zvuk a vydali mraky dobrých desek i remixů. U nás – Agent a Pavel Krejdl a pokud lze do domácích počítat i Slovensko pak samozřejmě Toky, Dalo a Tibor. Agent a Krejdl mají respekt za výdrž a snahu držet v povědomí techno jako hudební a životní styl, slovenští dj´s pak pro to samé plus skvělé desky a přínos hudební produkci obecně.
Aiffel: Jeff Mills (jinde) - u nás viz další otázka
Největší old school naší pop-politické scény?
Skipworker: Trapný scény a komentáře kolem Czechtecu a zmatenosti médií kolem této kultury.
Aiffel: Pavel Krejdl... ???
Vzpomeneš si na nějakou starší desku , která neobstála před zubem času? :)
Skipworker: Je jich hned několik – jedna z desek kompilace In Order To Dance (R&S 1993) – tady nejde ani tak o opotřebení jako o fakt, že mi jednu z pěti desek kompilace někdo ukradl a protože jde o raritu, je téměř nemožní ji sehnat zpět. To samé se mi stalo i u kompilace Colin Dále – Mutant Disco (1996). Co se týká opotřebení tak například Leftfield – Afro Left E.P. už je skoro nehratelná … bohužel ..
Aiffel: Někdy mě připadalo, že těch desek jsou mraky. Za ta léta se hodně změnilo a dnešní příznivci jsou určitě více IN. Pamatuji se, když jsem v roce 1992 pustil Kenny Larkina a během chvíle jsem byl jediný, kdo si to užíval.