PARTYINFO
ZEN
Datum konání: |
18.04.2009 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Roxy |
DJs: |
James Zabiela (uk), Roman Rai (solstice rec, roxy praha) & Martin Gredner (fabric ova) 2nd stage - Airto (roxy praha) & Lillou (roxy praha) |
Popis: |
start 22:00, vstup 350/450 czk |
Line-up: |
22:00 - 01:00 Roman Rai 01:00 - 04:00 James Zabiela 04:00 - 05:30 Martin Gredner chill out djs: Airto & Lillou |
6 čtenářů Techno.cz byl na této akci
|
James Zabiela v tříhodinovém setu!
Jako testovacímu jezdci mu prošly pod rukama postupně všechny zásadní modely, které najdete v jeho rideru (DJM800, CDJ1000MK3, „1210“, EFX 1000 a další…); v kombinaci s laptopem, midi apod. opravdu kosmická sestava, kde jsou scratche a precizní smyčky na denním pořádku. Od roku 2007 si sebou vozí také Q2 Dual DJ pro live vystoupení, kterým se chlubí např. i Plump djs.
Na pražském vystoupení ho doplní oba rezidenti – úvodní set Romana Raie a závěrečný Martina Grednera. Vstupenky do pátku v předprodejích za 350czk. Uvádí Roxy promotion.
Video:
James Zabiela Pioneer CDJ-1000 Mk.II Promo
Pioneer EFX-1000 Effector promo
James Zabiela
Ministry of Sound - James Zabiela & Nic Fanciulli
James Zabiela: "Kupujte si muziku a přestaňte ji krást z internetu"
Už tuto sobotu ovládne Zen technika Jamese Zabiely (uk, Renaissance), který si se svými Pinoeery rozumí jako nikdo jiný. Právě znalosti, trénink a dovednosti na těchto mašinkách dělají jeho sety výjimečné a kdo rád kouká djs pod ruku, nebude dlouho chápat. I snad proto se rozhodl James odehrát v Roxy hned tříhodinový set!
Na pražském vystoupení ho doplní oba rezidenti – úvodní set Romana Raie a závěrečný Martina Grednera. Vstupenky do pátku v předprodejích za 350czk. Uvádí Roxy promotion.
Video:
James Zabiela Pioneer CDJ-1000 Mk.II Promo
Pioneer EFX-1000 Effector promo
James Zabiela
Ministry of Sound - James Zabiela & Nic Fanciulli
James Zabiela: "Kupujte si muziku a přestaňte ji krást z internetu"
Kdy jsi vlastně začal hrát?
S hraním jsem začal v patnácti letech, gramofony jsem dostal k Vánocům.
To byl dárek od tvého otce?
Přesně tak, všechno je to vlastně jeho vina. Táta pracoval v obchodě s deskami a nosil domů plno techno vinylů. Pak jsem v tom krámku dělal o prázdninách brigády.
Dával ti otec také nějaké rady, nebo ses naučil hrát sám?
Ne, on nikdy nebyl deejay, jenom kupoval desky. Doma měl jen jeden gramofon a zapálený byl jen do acid house a techna. Já jsem se s gramofony naučil, když jsem pracoval v tom krámku. Nebylo tam právě rušno, takže jsem měl plno času na míchání desek.
Teď už hraješ každý týden na Ibize. Jaké to je, mít rezidenci právě tam?
Je to úžasné. Prvních pár hraní, které jsem tam měl jedno léto, bylo trochu zvláštních, protože napoprvé Sasha nestihnul letadlo a atmosféra tím trochu utrpěla. Všichni čekali, že uslyší Sashu. Napodruhé jsem tam hrál breakbeat a to není zrovna styl, který by byl typický pro Ibizu, lidem se to moc nelíbilo. Po pár týdnech si na to ale zvykli a pak už jsem hrál třeba půl hodiny samé breaky a sedlo to perfektně.
Přemýšlel jsi někdy o tom, že bys hrál z laptopu?
Ano, ale pak jsem taky viděl příliš mnoho deejays, kterým laptop zkolaboval uprostřed setu. Takže možná až se budou vyrábět spolehlivější laptopy, pak budu mít zájem.
Na druhou stranu, když tě člověk vidí v akci, mačkat tlačítka na laptopu by už asi nebylo ono…
Záleží na tom, jak kdo laptop používá. Pokud chci scratchovat, tak to stejně udělám na desce. Pořád člověk hraje ze dvou desek, jenom je k mixpultu připojený ještě počítač. Ale jasně, že pak už v tom není všechna ta magie.
Vím, že často scratchuješ z CD, děláš to tedy i s vinyly?
Ano
Jak se od sebe CD a vinyl v tomto ohledu liší?
Ani moc ne. Pokud umíš scratchovat desky, půjde ti to i na CD. S CD si můžeš dovolit i víc věcí, jako smyčky, které pak můžeš pozměňovat, a přitom z kompaktu ti nikdy nepřeskočí přenoska, protože vlastně scratchuješ jen sampl, který ten přehrávač už předtím nahrál do paměti.
Cítíš rozdíl mezi tím, jestli hraješ například v Americe nebo Evropě?
No jasně, to je úplně něco jiného. I pokud jsi v Asii nebo Austrálii, lidi se všude chovají odlišně. Například ve Skotsku nebo Irsku klubeři hodně pijí a hulákají. Pokud hraješ někde ve střední a východní Evropě, například v Maďarsku, tak jsou lidé taky živí, ale tentokrát díky té hudbě, co hraju. V Americe zase máš rozvinutou kulturu internetových diskuzních fór a najdeš tam plno „trainspotterů,“ kteří vědí o posledních novinkách. Takže je to hodně pestré, ale neřekl bych, že bych nějakou kulturu měl radši než jinou.
Už se ti taky stává, že někde zahraješ v klubu a další den už najdeš na internetu rozepsaný playlist?
Ano, ale já zase nehraju tolik desek, které lidi znají, takže se musí hodně snažit a hádat.
Jak bys stručně definoval svůj hudební styl?
Těžko říct, je to směs house music, breaků a techno plus občas mezi to vpašuju nějakou tu melodii.
Už delší dobu pozoruju, že deejays z Anglie většinou nehrají jenom techno nebo jenom trance – je tady snaha spojovat více žánrů. Ty tedy také jdeš tímto směrem?
Ano, ale já jsem vždycky hrál tak trochu od každého něco. Nikdy jsem nedělal šestihodinové sety plné tribal housu nebo něco na ten způsob.
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům taneční hudby, kteří právě teď čtou tento rozhovor?
Kupujte si muziku a přestaňte ji krást z internetu, jinak všichni hudebníci skončí někde za pultem v Burger Kingu, scéna zkrachuje a to by fakt nebylo cool. Takže podporujte svoji hudbu, vyrážejte do klubu a užívejte si to.
James Zabiela v dubnu na Zenu
Po fenomenálním vystoupení Laurenta Garniera nás čeká na Zenu další génius elektronické scény (i když o něco mladší), kterým je James Zabiela za Renaissance rec. Kmotr české progresivní scény z dob klubovky Reason, se tak 18. dubna opět po delší době chystá zahrát v pražské Roxy. Není pomalu nic, co by tento usměvavý blonďák ponechal za svých deset let kariéry bez povšimnutí. O tom, jaké byly jeho začátky začátky si můžete přečíst v tomto upraveném rozhovoru, který poskytl pro web About.com. Vstupenky na Zen seženete v předprodeji za 350czk. Uvádí Roxy promotion.
S hraním jsem začal v patnácti letech, gramofony jsem dostal k Vánocům.
To byl dárek od tvého otce?
Přesně tak, všechno je to vlastně jeho vina. Táta pracoval v obchodě s deskami a nosil domů plno techno vinylů. Pak jsem v tom krámku dělal o prázdninách brigády.
Dával ti otec také nějaké rady, nebo ses naučil hrát sám?
Ne, on nikdy nebyl deejay, jenom kupoval desky. Doma měl jen jeden gramofon a zapálený byl jen do acid house a techna. Já jsem se s gramofony naučil, když jsem pracoval v tom krámku. Nebylo tam právě rušno, takže jsem měl plno času na míchání desek.
Teď už hraješ každý týden na Ibize. Jaké to je, mít rezidenci právě tam?
Je to úžasné. Prvních pár hraní, které jsem tam měl jedno léto, bylo trochu zvláštních, protože napoprvé Sasha nestihnul letadlo a atmosféra tím trochu utrpěla. Všichni čekali, že uslyší Sashu. Napodruhé jsem tam hrál breakbeat a to není zrovna styl, který by byl typický pro Ibizu, lidem se to moc nelíbilo. Po pár týdnech si na to ale zvykli a pak už jsem hrál třeba půl hodiny samé breaky a sedlo to perfektně.
Přemýšlel jsi někdy o tom, že bys hrál z laptopu?
Ano, ale pak jsem taky viděl příliš mnoho deejays, kterým laptop zkolaboval uprostřed setu. Takže možná až se budou vyrábět spolehlivější laptopy, pak budu mít zájem.
Na druhou stranu, když tě člověk vidí v akci, mačkat tlačítka na laptopu by už asi nebylo ono…
Záleží na tom, jak kdo laptop používá. Pokud chci scratchovat, tak to stejně udělám na desce. Pořád člověk hraje ze dvou desek, jenom je k mixpultu připojený ještě počítač. Ale jasně, že pak už v tom není všechna ta magie.
Vím, že často scratchuješ z CD, děláš to tedy i s vinyly?
Ano
Jak se od sebe CD a vinyl v tomto ohledu liší?
Ani moc ne. Pokud umíš scratchovat desky, půjde ti to i na CD. S CD si můžeš dovolit i víc věcí, jako smyčky, které pak můžeš pozměňovat, a přitom z kompaktu ti nikdy nepřeskočí přenoska, protože vlastně scratchuješ jen sampl, který ten přehrávač už předtím nahrál do paměti.
Cítíš rozdíl mezi tím, jestli hraješ například v Americe nebo Evropě?
No jasně, to je úplně něco jiného. I pokud jsi v Asii nebo Austrálii, lidi se všude chovají odlišně. Například ve Skotsku nebo Irsku klubeři hodně pijí a hulákají. Pokud hraješ někde ve střední a východní Evropě, například v Maďarsku, tak jsou lidé taky živí, ale tentokrát díky té hudbě, co hraju. V Americe zase máš rozvinutou kulturu internetových diskuzních fór a najdeš tam plno „trainspotterů,“ kteří vědí o posledních novinkách. Takže je to hodně pestré, ale neřekl bych, že bych nějakou kulturu měl radši než jinou.
Už se ti taky stává, že někde zahraješ v klubu a další den už najdeš na internetu rozepsaný playlist?
Ano, ale já zase nehraju tolik desek, které lidi znají, takže se musí hodně snažit a hádat.
Jak bys stručně definoval svůj hudební styl?
Těžko říct, je to směs house music, breaků a techno plus občas mezi to vpašuju nějakou tu melodii.
Už delší dobu pozoruju, že deejays z Anglie většinou nehrají jenom techno nebo jenom trance – je tady snaha spojovat více žánrů. Ty tedy také jdeš tímto směrem?
Ano, ale já jsem vždycky hrál tak trochu od každého něco. Nikdy jsem nedělal šestihodinové sety plné tribal housu nebo něco na ten způsob.
Chtěl bys něco vzkázat fanouškům taneční hudby, kteří právě teď čtou tento rozhovor?
Kupujte si muziku a přestaňte ji krást z internetu, jinak všichni hudebníci skončí někde za pultem v Burger Kingu, scéna zkrachuje a to by fakt nebylo cool. Takže podporujte svoji hudbu, vyrážejte do klubu a užívejte si to.
James Zabiela v dubnu na Zenu
James Zabiela : Beatport Video Interview
James Zabiela - Master of Technological mixing!
Klubovka Zen hlásí další velké jméno do svého repertoáru. Po Laurentu Garnierovi v březnu se můžete připravit na dalšího génia elektronické scény (i když o něco mladšího ;), kterým bude 18.4. James Zabiela (uk, Renaissance). Není pomalu nic, co by tento usměvavý blonďák ponechal za svých deset let kariéry bez povšimnutí. Jeho produkce vždy ve velkém očekávání, nasazení na stagi záviděníhodné, laťka kvality technika mixů pro mnoho djs sotva viditelná, natož dosažitelná – to je James Zabiela. Vstupenky na jeho vystoupení v rámci Zenu lze již teď zakoupit v sítích Ticketpro, Ticketstream a Ticketportal za 350czk + poplatek. Uvádí Roxy promotion.
James Zabiela - Master of Technological mixing!